پارالمپیک ۲۰۲۴| ساره جوانمردی کاروان ایران را طلایی کرد/ حق‌شناس و بخت به مدال برنز پاراتکواندو رسیدند/ نقره همتی در پاراتیروکمان

15:16 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۰۱۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
پارالمپیک ۲۰۲۴| ساره جوانمردی کاروان ایران را طلایی کرد/ حق‌شناس و بخت به مدال برنز پاراتکواندو رسیدند/ نقره همتی در پاراتیروکمان
بانوی پاراتیرانداز ایران نخستین مدال طلای کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های پارالمپیک پاریس را به ارمغان آورد.

خبرگزاری میزان - در سومین روز از هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک پاریس، نمایندگان ایران در روز شنبه (۱۰ شهریور) در ۵ رشته ورزشی پاراتکواندو، پاراتیراندازی، پارا تیراندازی با کمان، پارادوومیدانی و گلبال به رقابت خواهند پرداخت.

برنامه ورزشکاران ایران در روز سوم مسابقات به شرح زیر است:

پاراتکواندو:

کیورگی مردان کلاس K۴۴، راند یک شانزدهم و یک هشتم، حامد حق شناس، از ساعت ۱۴:۲۴

کیورگی مردان کلاس K۴۴، راند یک شانزدهم و یک هشتم، علیرضا بخت، از ساعت ۱۵:۰۸

پاراتیراندازی:

P۲ تپانچه بادی ۱۰ متر بانوان کلاس SH۱، دور مقدماتی، ساره جوانمردی از ساعت ۱۳:۳۰

P۲ تپانچه بادی ۱۰ متر بانوان کلاس SH۱، نسرین شاهی، از ساعت ۱۳:۳۰

پاراتیروکمان:

انفرادی کامپوند بانوان، یک هشتم، نیمه نهایی، مدال برنز، فینال، فاطمه همتی، از ساعت ۱۸:۴۲

گلبال:

ایران - برزیل، دور مقدماتی، از ساعت ۱۹

پارادوومیدانی:

پرتاب نیزه مردان کلاس F۵۷، امان الله پاپی، از ساعت ۲۰:۳۸

 

پارالمپیک ۲۰۲۴| صعود حق شناس به نیمه‌نهایی پاراتکواندو/ جوانمردی به فینال تپانچه ۱۰ متر رسید

حق‌شناس و بخت به مدال برنز پاراتکواندو رسیدند 

در جریان رقابت‌های روز سوم و پایانی پاراتکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، حامد حق شناس نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان ۲۰۲۱ و بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم نهایی برابر لیو لودانگ از چین به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان در حالیکه ۱۵ بر ۹ از حریف خود عقب افتاده بود در دقیقه پایانی با نمایش بی نظیر خود ۱۰ امتیاز گرفت و در نهایت با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. 

وی در این مرحله برابر مت بوش، دارنده ۳ مدال طلای جهان از بریتانیا به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان با نتیجه ۲۶ بر ۱۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند و راهی دیدار رده‌بندی شد.

حق‌شناس در دیدار رده بندی مقابل نیشان اومیرالی از قزاقستان با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد.

علیرضا بخت از حضور در فینال بازماند

در ادامه رقابت‌های روز سوم و پایانی پاراتکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، علیرضا بخت نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم نهایی برابر نورلان دومبایف دارنده ۲ مدال طلای جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ از قزاقستان به روی شیاپ چانگ رفت و پس از تساوی ۵ بر ۵ در وقت معمول مبارزه، در راند طلایی امتیاز نخست را کسب کرد و با شکست حریف خود راهی مرحله نیمه نهایی شد.

نماینده کشورمان در این مرحله برابر اسدبک توشتمیروف، دارنده مدال های طلای جهان و برنز بازی های آسیایی ۲۰۲۲ از ازبکستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۱۸ بر ۱۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند و راهی دیدار رده‌بندی شد.

بخت در دیدار رده‌بندی نیکولا اسپاجیچ از صربستان را با نتیجه ۲۹ بر ۶ شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

پارالمپیک ۲۰۲۴| ساره جوانمردی کاروان ایران را طلایی کرد/ صعود حق‌شناس و علیرضا بخت به نیمه‌نهایی پاراتکواندو

طلای جوانمردی تپانچه ۱۰ متر بانوان

در ادامه رقابت‌های پاراتیراندازی بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، مسابقات ماده ۱۰ متر P۲ زنان در مرکز شتقو برگزار شد. در این ماده ایران ۲ نماینده داشت و ساره جوانمردی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفتند. 

در این رقابت ساره جوانمردی با امتیاز ۵۷۰ و نسرین شاهی با امتیاز ۵۶۴ موفق به صعود به فینال رقابت‌ها شدند، اما شاهی بعد از پایان مسابقه مقدماتی و راهیابی به فینال در تست تپانچه مردود و دیسکالیفه و از جدول مسابقات حذف شد. 

همچین تیرانداز لتونی نیز با همین مشکل برخورد کرد و او نیز دیسکالیفه و از جدول مسابقات حذف شد. 

حسین امیری سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی ایران در توضیحی کوتاه درباره این اتفاق گفت: پیش از برگزاری رقابت‌ها اسلحه‌ها توسط کمیته برگزاری مسابقات تست می‌شود که مشکلی نداشت. روز گذشته نیز ما شخصا اسلحه را تست کردیم و مشکلی نبود.

امروز و در پایان مسابقه و در تست رندوم متاسفانه وزن ماشه از استاندارد پایین‌تر بود و همین سبب شد تا پاراتیرانداز ما توسط داور ریجکت شده و دیسکالیفه شود. بدین ترتیب یکی از شانس‌های مسلم مدال ما از دست رفت.

جوانمردی عصر امروز در فینال این رقابت‌ها با ۷ تیرانداز دیگر برای کسب مدال رقابت کرد و توانست در رقابتی نزدیک و نفسگیر که با آیسل اوزجان پارتیرانداز ترکیه‌ای داشت و در اغلب راند‌های مسابقه حریف ترکیه‌ای در صدر جدول ایستاده بود، اما در نهایت در راند‌های پایانی از حریف پیشی گرفت و با ۲۳۶.۸ متیاز قهرمان شده و مدال طلا را بر گردن بیاویزد. 

این نخستین طلای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس بود. در این رقابت آیسل اوزجان به نقره رسید و فرانسیس از هند سوم شد.

 

 

 

پارالمپیک ۲۰۲۴| ساره جوانمردی کاروان ایران را طلایی کرد/ تساوی تیم ملی گلبال برابر برزیل/ حق‌شناس و بخت به فینال پاراتکواندو نرسیدند

نقره همتی قطعى شد/ بانوی کماندار ایران در یک قدمی طلای پارالمپیک

مسابقات پاراتیراندازی با کمان امروز در بخش کامپوند بانوان پیگیری شد که فاطمه همتی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «ژولیه ریگالت» از فرانسه رفت. 

بانوی کماندار ایران در این رقابت با عملکردی خوب و مطمئن و در حالی که جو استادیوم کاملا به سود حریف بود، موفق شد ۱۴۳ بر ۱۴۰ برابر رقیب فرانسوی خود به برتری برسد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. 

همتی پیش از موفق به شکست حریف چینی خود در مرحله یک هشتم نهایی شده بود. 

فاطمه همتی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «فاوئبه پاترسون» از بریتانیا رفت که در این رقابت با عملکردی تحسین برانگیز موفق شد با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۴۳ برابر رقیب خود به برتری برسد و به فینال راه پیدا کند.

رقابت فینال امشب از حدود ساعت ۲۰:۳۰ به وقت پاریس بین فاطمه همتی از ایران و «اوزنور کره» از ترکیه برگزار شد و در پایان این کماندار ترکیه‌ای بود که مدال طلای این رشته را از آن خود کرد و فاطمه همتی نقره‌ای شد. 

همتی در دیدار فینال مقابل حریف ترکیه‌ای با نتیجه ۱۴۴ بر ۱۴۱ شکست خورد و مدال نقره پارالمپیک را به دست آورد.

پارالمپیک ۲۰۲۴| ساره جوانمردی کاروان ایران را طلایی کرد/ تساوی تیم ملی گلبال برابر برزیل/ حق‌شناس و بخت به فینال پاراتکواندو نرسیدند

تساوی تیم ملی گلبال برابر برزیل

دیدار تیم‌های ملی گلبال ایران و برزیل از گروه A، در بازی‌های پارالمپیک پاریس از ساعت ۱۷:۳۰  روز شنبه در سالن شماره ۶ ورزشگاه ساوث پاریس آغاز شد.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود برزیل خاتمه یافت و در نیمه دوم با تعویض‌هایی که انجام شد روند تیم ملی تغییر کرد و در حالی که چند ثانیه به پایان بازی مانده بود میلاد سوری با پرتابی دقیق کار را به تساوی کشاند و این بازی در نهایت با تساوی ۷ بر ۷ به پایان رسید.

گل‌های تیم ملی کشورمان را نعمت‌اله سرافراز (۴ گل) و میلاد سوری (۳ گل) به ثمر رساندند.

تیم ملی کشورمان روز گذشته در نخستین دیدار خود موفق شد با نتیجه ۱۲ بر ۸ فرانسه را شکست دهد.

ملی‌پوشان گلبال فردا یکشنبه ۱۱ شهریور در آخرین بازی مرحله گروهی با آمریکا دیدار می‌کنند.

در گروه B مسابقات هم تیم‌های چین، ژاپن، مصر و اوکراین حضور دارند.

پاپی از کسب مدال بازماند

امان الله پاپی نماینده ایران در پرتاب نیزه پارالمپیک ۲۰۲۴ با ثبت رکورد ۴۷.۶۳ متر در فینال، رتبه چهارم را کسب کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

مدال نقره این بخش به محمد خالوندی نماینده ایرانی‌الاصل کشور ترکیه رسید. خالوندی برای ایران در پاراالمپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ طلا گرفته بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *